Pizza low-carb
pâine, tarte sărate, plăcinte LCHF

Pizza low-carb

Da, se poate mânca și pizza în regimul LCHF, și încă una delicioasă! Demult voiam să fac pizza low-carb, rețete sunt destule pe net, dar mi-a atras atenția cea a Denisei.

Pentru blat

Pentru topping

  • 2-3 linguri de sos de roșii fără zahăr adăugat (al meu avea și măsline)
  • câteva felii subțiri de salam
  • 1-2 ciuperci
  • câteva măsline, opțional
  • 100  g mozzarella
  • mix de verdețuri

Mozzarella se dă prin răzătoare și se topește fie într-un ibric cu fundul gros, la foc mic, fie la microunde, într-un vas potrivit. După ce s-a topit, se lasă un pic să se răcească, apoi se amestecă împreună cu restul componentelor.

Trebuie să iasă un aluat ușor lipicios, dacă e nevoie, mai adăugați un pic de făină de migdale.

Cu mâinile umezite, se întinde blatul pe o hârtie de copt.

Se dă tava în cuptorul încins la 180 de grade C, pentru vreo 10-12 minute. Apoi blatul se întoarce cu ajutorul unei palete, se unge cu sos de roșii, se pun feliile de salam, ciupercile, eventual măslinele, iar deasupra felii de mozzarella.

 

Se presară cu mix de verdețuri (sau doar cu busuioc) și se dă în cuptor la foc mai mare (cam 200 grade C), până se topește mozzarella.

Se feliază și se servește imediat.

Votează dacă îți place
recipe image
Rețetă
Pizza low-carb
Autor
Data publicării
Rating
51star1star1star1star1star Based on 16 Review(s)
Print Friendly, PDF & Email

4 thoughts on “Pizza low-carb”

  1. Buna Nati. Am încercat ieri aceasta reteta și nu mi s-a topit cum trebuie mozzarella, a ieșit o coca și ceva lichid zici ca e lapte/zer. Am încercat în cuptorul cu microunde. Din cauza ăsta nu am reușit sa incorporez cum trebuie faina și restul în coca de mozzarella. Ai idee ce am greșit sau un sfat pentru data viitoare. Mulțumesc.

    1. Bună, Olesea, într-adevăr cu mozzarella există genul ăsta de probleme, să lase zer la topire. Încearcă să folosești un sortiment mai tare, sau chiar cașcaval. Încorporarea făinii în astfel de aluat este într-adevăr un pic mai dificilă decât la aluaturile clasice cu făină de grâu. Dar dacă insiști, cu o lingură de lemn sau o paletă, până la urmă îi vii de hac. 🙂

Leave a Reply