Despre

LCHF (Low Carb High Fat)* este un sistem de alimentație bazat pe un principiu elementar: cât mai puțin zahăr și amidon (carbohidrați/glucide), și cât mai multă hrană neprocesată industrial, bogată în grăsimi, fibre și proteine. Nu este (doar) o dietă, e mai mult un mod de viață, în care te bucuri de o mâncare savuroasă și sănătoasă.

În mod normal, organismul își ia energia din carbohidrați. Dacă primește mai mulți decât are nevoie, surplusul este transformat în depozite de grăsime.
Însă dacă tăiem drastic porția de carbohidrați, compensând cu grăsimi, organismul se va învăța să-și obțină energia din acestea (proces care se numește cetoză/ketoză). Mâncarea bogată în grăsimi sănătoase (ulei de măsline, unt, ulei de cocos, untură, ș.a.) și săracă în glucide ține de saț multe ore. Corpul este mai plin de energie, mintea funcționează mai bine, starea generală a organismului se îmbunătățește simțitor. Iar slăbitul este un bonus foarte plăcut al acestei diete.

Acest blog nu și-a propus să vă convingă să țineți un regim de slăbit, ci vine cu rețete de mâncare sănătoasă și sățioasă, atât pentru cei care urmează stilul de viață LCHF, cât și pentru cei interesați să se alimenteze sănătos.

Desigur, fiecare are ideile sale proprii în ceea ce privește alimentația sănătoasă, bazate pe informațiile căpătate de-a lungul timpului și mai ales din propria experiență.

Experiența noastră (a mea și a soțului meu) ne-a arătat că se poate trăi minunat cu 2, maxim 3 mese pe zi, modeste cantitativ, dar pline de nutrienți. Nu mai ai nevoie de gustările dintre mese. Scapi de foamea violentă care îți întunecă mințile și te face să mănânci necontrolat. Poți să te simți fericit și fără să fie nevoie de ciocolata sau prăjituri. 🙂

În plus, această dietă l-a ajutat pe soțul meu diabetic să slăbească, să-și scadă semnificativ doza de insulină**, să-i dispară pofta de dulciuri/aluaturi (o chestie pe care n-o credeam posibilă), să descopere gusturi noi.

Din dorința de a-l susține pe el, dar și din pasiunea pentru gătit, am început să încerc rețete noi și să adaptez unele tradiționale. Bucurându-ne de mâncarea gustoasă, dar și văzând rezultatele acestui mod de alimentație, și mai ales primind păreri pozitive de la prietenii care au gustat din mâncarea noastră, am ajuns în mod firesc la dorința de a împărtăși rețetele și cu alte persoane. Așa cum celălalt blog pe care îl dețin nu se prea încadrează la categoria de alimentație sănătoasă, am decis să-mi deschid un altul, în care să adun rețetele pe care le fac de câteva luni încoace, dar și pe cele pe care le voi descoperi pe parcurs. Sursele mele de inspirație sunt următoarele site-uri: https://www.dietdoctor.com/, lchf.ro, lchf.ru, cilantro.ru. Pe primul mai ales găsiți foarte multe informații despre alimentația LCHF, rețete, precum și articole bazate pe studii științifice privind sănătatea în general.

 

* În România această dietă este mai mult răspândită sub denumirea de „dieta ketogenică” sau „dieta keto” (în lipsa carbohidraților, corpul produce ketone din grăsimi, cu care alimentează creierul și celelalte organe).

** Atenție: în cazul bolilor cronice, orice schimbare în tratamentul urmat trebuie făcută sub supravegherea unui medic. Acest blog este unul culinar și nu dă indicații terapeutice.

Natalia

Print Friendly, PDF & Email