Fasole bătută keto
fel principal, garnituri salate, aperitive, diverse

Fasole bătută keto

Această rețetă originală am găsit-o în cartea de bucate keto a Cristinei Ioniță Dă-mi untul, te rog!. Poate nu e fix același gust cu fasolea bătută clasică, dar cu siguranță e un fel de mâncare potrivit în dieta keto. Se poate folosi și fasole verde proaspătă, în acest caz, gătirea va dura mai mult. Sau se poate folosi fasole de la borcan, situație în care aceasta nici nu trebuie fiartă. În loc de pastă de susan se poate pune ulei de măsline.

Cartea o găsiți și pe site-ul NoSugarShop, la secțiunea cărți. Apropo, nici nu știam până de curând de această secțiune, intrați să vedeți, au titluri interesante.

  • 1 pungă de fasole verde congelată (450 g) sau aceeași cantitate proaspătă
  • 1 lingură pastă de susan (tahini) sau 2 linguri de ulei de măsline
  • sare, pudră de ceapă, pudră de usturoi
  • 2 linguri de ulei de măsline pentru călit ceapa
  • 1 ceapă mică
  • 100 ml suc de roșii fără zahăr adăugat

Fasolea verde congelată se fierbe cu un pic de apă și sare, până se înmoaie (cam 10 minute). Cea proaspătă trebuie spălată, curățată de codițe și fiartă circa 30-40 de minute, în mai multă apă.

Se scurge de lichid, se lasă un pic la răcit, apoi se mărunțește cu blenderul vertical, împreună cu tahini, până devine o pastă. Se sărează și se condimentează după gust. Se transferă într-un bol sau pe un platou și se nivelează suprafața.

Într-o tigaie se călește în ulei de măsline, timp de 2-3 minute, ceapa tăiată julien. Apoi se adaugă sucul de roșii și se mai ține un pic pe foc. Se stinge focul și după ce s-a răcit un pic, se distribuie compoziția uniform peste fasolea bătută.

Fasolea bătută keto se poate servi imediat sau după ce stă o vreme la rece. Este foarte bună și a doua zi.

Print Friendly, PDF & Email
Votează dacă îți place
recipe image
Rețetă
Fasole bătută keto
Autor
Data publicării
Rating
51star1star1star1star1star Based on 11 Review(s)

Leave a Reply