Clătite LCHF
deserturi, băuturi

Clătite LCHF

Am încercat mai multe rețete de clătite low-carb, dar asta este de departe cea mai reușită. Clătitele ies suficient de elastice ca să poată fi întoarse fără probleme pe tigaie. Ba chiar pot fi și rulate, fapt care dă libertate imaginației în ceea ce privește umplutura. Nu conțin gluten. Sursa: cilantro.ru

Pentru 7-8 clătite:

  • 120 g cremă de brânză (de tip almette, philadelphia, atenție, nu varianta light!)
  • 4 ouă
  • 90 g făină de migdale
  • 60 ml smântână dulce
  • 1-2 lingurițe îndulcitor (eritritol sau mix eritritol cu stevia)
  • un pic de sare
  • vanilie sau coajă de lămâie, opțional
  • ulei de cocos sau unt ghee

Într-un bol se amestecă toate componentele aluatului, în afară de ulei. Se mixează cu blenderul sau mixerul. Se coc clătitele pe tigaie în mod clasic: se unge cu puțin ulei/unt tigaia înainte de fiecare clătită, se ia cu polonicul și se toarnă aluatul în tigaie, mișcând-o în toate părțile, până ce este acoperită toată suprafața. Peste 1-2 minute, se întoarce clătita pe partea cealaltă*, se mai ține 1 minut.

Se servesc cu ce vreți voi, dar în special cu moderație 😉 2 clătite de porție este arhisuficient.

* Dacă întoarcerea clătitelor vi se pare o treabă dificilă, folosiți 2 tigăi: imediat cum se coace clătita pe o parte, o răsturnați în cealaltă tigaie, încinsă. După ce e gata, clătita se ia ușor cu paleta sau o răsturnați direct pe platou.

Print Friendly, PDF & Email
Votează dacă îți place
recipe image
Rețetă
Clătite LCHF
Autor
Data publicării
Rating
51star1star1star1star1star Based on 16 Review(s)

Leave a Reply